delfin « Jedność

Temat: nowy rozkład bezpłatnych autobusów do C.H. JANKI
nowy rozkład bezpłatnych autobusów do C.H. JANKI
www.janki.parkhandlowy.pl/public/documents/JANKI/rozklady%20jesien%202007/pruszkow.pdf
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47428,71790266,71790266,nowy_rozklad_bezplatnych_autobusow_do_C_H_JANKI.html



Temat: nowy rozkład bezpłatnych autobusów do C.H. JANKI
tux54 napisał:

> www.janki.parkhandlowy.pl/public/documents/JANKI/rozklady%20jesien%202007/pruszkow.pdf
poprzednim rozkładem jechałam 15 minut z Pruszkowa do Janek.a ten
rozkład jest okropny.jeździ na około.i czas się marnuje.po co jedzie
do Piastowa i Ursusa?
pa, piastovka

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47428,71790266,71790266,nowy_rozklad_bezplatnych_autobusow_do_C_H_JANKI.html


Temat: nowy rozkład bezpłatnych autobusów do C.H. JANKI
piastovka napisała:

> tux54 napisał:
>
> > www.janki.parkhandlowy.pl/public/documents/JANKI/rozklady%20jesien%202007/pruszkow.pdf
> poprzednim rozkładem jechałam 15 minut z Pruszkowa do Janek.a ten
> rozkład jest okropny.jeździ na około.i czas się marnuje.po co
jedzie
> do Piastowa i Ursusa?
> pa, piastovka
!Dokladnie!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47428,71790266,71790266,nowy_rozklad_bezplatnych_autobusow_do_C_H_JANKI.html


Temat: w jaki sposób zachęcić ludzi do pójścia do wyborów
Społeczeństwo Obywatelskie w Pruszkowie
Prawdziwy obywatel,

dorosły do tego, aby korzystać z pełni praw i wykonywać pełnię swoich
obowiązków, nie da się wytworzyć na innej drodze, jak tylko na drodze starannej
uprawy wewnętrznej człowieka.

Dlatego nie odbudujemy społeczeństwa obywatelskiego

aktywnego
działającego
zdającego sobie w pełni sprawę,
że każdy cżłowiek jest ważny.

Każda jednostka ponosi odpowiedzialność indywidualnie za swoje czyny.
Za to, idzie do wyborów i kogo wybiera jak i za to jeśli tam nie idzie.

Warto przystąpić do waszej inicjatywy.

Jako nowy mieszkaniec Pruszkowa chętnie się zaangażuję w waszą akcję i
rolepianie ulotek aby "ożywić społeczność lokalną"

Nie możemy pozwolić aby do wyborów poszło tylko 29%.

Prawdopodobnie, tak niski % elektoratu doprowadzi Pruszków do dalszej alienacji
i pogłębi rozkład więzi społecznych jaki w tym mieście ztego co opisujecie
nastąpił.

Mieszkam na Osiedlu B.Prusa i chętnie rozlepię ulotki w moim okręgu na blokach.

Proponuję aby każdy z forumowiczów, który ma poczucie obywatelskie napisał,
który obszar jest w stanie zagospodarować.

Liczę na to, że kilku aktywnych i nieobojętnych się znajdzie :)

Janek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,132,47201432,47201432,w_jaki_sposob_zachecic_ludzi_do_pojscia_do_wyborow.html


Temat: Zakupy - pomóżcie plizzzzzzzzz
Faktycznie, jeśli możesz poświęcić trochę czasu na dojazd, wówczas możesz
zrobić obszerniejsze, tanie zakupy w Jankach albo w Tesco - rozkłady jazdy
darmowych autobusów są na:

pruszkow.wiecej.pl/

Prochazka wymienił większość sklepów w okolicy - najbliżej masz na Andrzeja,
naprzeciw Pogotowia, choć to już nie te czasy, co kiedyś, bo został tam już
tylko jeden spożywczak, a i to na mocno zmniejszonej powierzchni... Natomiast
idąc przez stację WKD na Kraszewskiego, Lipową czy Kopernika, jeszcze przed
torami, przy ul. Ewy, mija się pawilony z kilkoma sklepikami spożywczymi.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,132,26046769,26046769,Zakupy_pomozcie_plizzzzzzzzz.html


Temat: Zmiana trasy bezpłatnego autobusu do Janek
NOWY rozkład jazdy Pruszków Staszica-Janki:
To jest chyba nowy rozkład uwzględniający przrjazd najpierw przez
Staszica potem Piastów i do Janek:

www.janki.parkhandlowy.pl/public/documents/JANKI/rozklady%20jesien%202007/pruszkow.pdf


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,132,71425856,71425856,Zmiana_trasy_bezplatnego_autobusu_do_Janek.html


Temat: Zmiana trasy bezpłatnego autobusu do Janek
Znowu nowy rozkład jazdy do Janek.
Tym razem już nie przez Ursus. Z Piastowa (Toruńska) przez Pruszków
(Oś. Staszica), PEcice, Sokołów - do Janek. Przejazd z Pruszkowa
ok. 30 min.
Rozsądniej trochę.
www.chjanki.pl/pub/rozklad_20080123.xls
Ps. Przystanek Oś. Staszica to który? Ta pętla naprzeciwko Lidla?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,132,71425856,71425856,Zmiana_trasy_bezplatnego_autobusu_do_Janek.html


Temat: autobus bezpłatny do C.H. JANKI
autobus bezpłatny do C.H. JANKI
czesc
czy ma ktos aktualny rozklad do cH Janek z Pruszkowa?
thanks from mountain:)
pzdr

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47428,69250321,69250321,autobus_bezplatny_do_C_H_JANKI.html


Temat: Nowa storna WKD
W poniższych planach NIE_POJAWIAJĄ się występujące wcześniej plany:
przeprowadzenia połączenia do lotniska Okęcie oraz remont całej sieci torów (co
wpłynęłoby pewnie na skrócenie czasu podróży)


PLANY ROZWOJOWE
W planach WKD znajdują się inwestycje mające na celu poprawę standardu
oferowanych usług w tym przede wszystkim wymiana starego taboru na nowy, budowa
linii w kierunku Janek oraz remont już istniejącej, łączącej stacje PKP
Pruszków z Komorowem linii 512. W najbliższym czasie Spółka planuje również
stworzenie „mijanki” przy przystanku Brzózki. Umożliwi to wprowadzenie
dodatkowych kursów pociągów w rozkładzie jazdy WKD, co uniemożliwiała
dotychczas ograniczona przepustowość linii. Ponadto WKD planuje utworzenie
drugiego parkingu Park&Ride w Komorowie, co jest odpowiedzią na duże
zainteresowanie istniejącymi parkingami systemu Park&Ride w Pruszkowie oraz
wcześniej wspomnianym Komorowie.
Do planów spółki należą również: wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów
(połączonego z systemem miejskim aglomeracji warszawskiej), wzbogacenie
dostępnej oferty, aby w ten sposób sprostać konkurencji i wymaganiom pasażerów.
Spółka sukcesywnie poszerza sieć agencyjnej sprzedaży biletów na przystankach
na których do tej nie było możliwości zakupu biletu.
W ramach usługi Park & Ride posiadamy już dwa parkingi, pozwalające na
bezpieczne zostawienie samochodu lub roweru, i planujemy jej poszerzenie.
PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. od lat dokłada wszelkich starań w
celu utrzymania jak najwyższego poziomu świadczonych usług oraz dostosowania
oferty do dynamicznie zmieniających się potrzeb i oczekiwań pasażerów.
Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej niosące za sobą konieczność dorównania
do obowiązujących tam wysokich wymagań, a w konsekwencji gotowość do sprostania
rosnącej konkurencji dodatkowo mobilizuje nas do zwiększenia skuteczności
podejmowanych działań.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,132,40438510,40438510,Nowa_storna_WKD.html


Temat: Prasa - komunikacja zbiorowa w Warszawie i okolice
Cięcia w komunikacji przed podwyżką cen biletów
Cięcia w komunikacji przed podwyżką cen biletów
Jarosław Osowski
2008-01-06, ostatnia aktualizacja 2008-01-06 20:53
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4814106.html
Coraz rzadziej jeżdżą autobusy wieczorami, Zarząd Transportu Miejskiego przesuwa też wprowadzenie lepszych rozkładów jazdy dla tramwajów. Czy tę mizerię w komunikacji ma uratować dopiero podwyżka cen biletów?
W ostatni weekend kolejne linie zaczęły jeździć tylko co 30 minut aż do godz. 11 i już po godz. 17.30. Teraz takie autobusy jak 130, 156 czy 510 z Dworca Centralnego na Tarchomin o tej porze pojawiają się na przystankach rzadziej niż PKS-y do Grójca (te wyruszają z Dworca Zachodniego co 15-20 minut). To kolejna seria porannych i wieczornych cięć w dni wolne od pracy - pierwsza była we wrześniu i objęła dziewięć linii. - To wybór mniejszego zła. Cięcia są w porze mniejszego ruchu zamiast w godzinach szczytu - broni się Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego. I dodaje, że Miejskie Zakłady Autobusowe nadal mają problemy z obsadą kursów, bo brakuje kierowców.

A co z tramwajami? Jesienią dyrektor ZTM obiecywał w "Gazecie", że od nowego roku przywróci lepsze rozkłady jazdy. Najpopularniejsze linie miałyby zabierać pasażerów co 5 min, pozostałe - co 10 lub 15. Teraz większość jeździ w godzinach szczytu tylko co 12 min. I znowu stadami: 28 skrada się tuż szóstką, 17 ciągnie się tą samą trasą za 33 przez pół miasta. - Kiedy mówiłem o nowym roku, nie oznaczało to 1 stycznia. Zrobimy to najpóźniej po feriach, w drugiej połowie lutego. To będzie pierwszy test programu komputerowego Busman, który układa rozkłady jazdy - deklaruje dyrektor Ruta.

W poniedziałek w sprawie rozkładów dla tramwajów spotyka się z działem przewozów ZTM. Prawdopodobnie nie obędzie się bez likwidacji niektórych linii.

Zmiany przez cały rok

Czy powtórzy się chaos, który towarzyszył wielu zmianom tras w zeszłym roku? Część pasażerów narzekała, że niektóre były nietrafione. - Ale ja w przeciwieństwie do moich poprzedników nadal będę wprowadzał zmiany. I nie będą robione "na kolanie" - obiecuje Leszek Ruta, który za "rozruszanie komunikacji po poprzednikach" był niedawno nominowany do "Stołka", nagrody "Gazety". I głosami kolegium redakcyjnego jako jedyny urzędnik znalazł się w ścisłej czołówce kandydatów.

Następne zmiany tras ZTM chciałby wprowadzać cyklicznie, np. po feriach albo po wakacjach. Teraz urzędnicy pracują nad układem komunikacyjnym w Raszynie, gdzie autobusy utykają w korkach i przez to się spóźniają. Niewykluczone, że część linii jadących trasą krakowską czy katowicką będzie zawracać już w Jankach i tu pasażerom przyjdzie się przesiadać w stronę Okęcia.

Kolejna porcja przetasowań w trasach autobusów będzie się wiązała z otwarciem nowej pętli przy stacji metra Marymont. Przed wakacjami przeniosą się tu głównie linie zawracające teraz na pl. Wilsona. Z kolei po wakacjach, w momencie otwarcia ostatniej stacji metra pod Hutą Warszawa, ZTM chce ostatecznie uporządkować układ linii na Bielanach.

Więcej kursów, wyższe ceny

Urzędnicy podkreślają, że realizacja ich planów częściowo zależy od zmian cen biletów. W grudniu do Rady Warszawy wpłynął projekt podwyżek (np. jednorazowe zdrożałyby do 3 zł, a miesięczne do 78 zł) i obniżek (podmiejskie staniałyby do 4 zł, a nocne do 3 zł). Radni mieli się nim zająć przed Bożym Narodzeniem, ale nie zanosi się na to, by zrobili to nawet na najbliższej sesji w tym tygodniu.

Tymczasem po zmianie taryfy ratusz spodziewa się dodatkowo 100 mln zł. "Gazeta" ustaliła, że w niewielkim stopniu te pieniądze pójdą na podwyżki dla kierowców i motorniczych. Większość pochłonie wydłużenie trasy metra o cztery stacje. Pociągi mają jeździć częściej i szybciej (80 zamiast 60 km na godz.).

O 5 proc. wzrośnie też ilość przewozów tramwajowych (w zeszłym roku było to 50 mln tzw. wozokilometrów). Miasto musi się jednak liczyć z 25-procentową podwyżką cen energii elektrycznej. W pierwszym kwartale ratusz zamierza ogłosić też przetarg na nowe tramwaje.

Przybędzie pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej złożonych z dwóch wagonów. A w tym roku ZTM chce się porozumieć z Kolejami Mazowieckimi, by na całej trasie SKM z Pruszkowa do Sulejówka pasażerowie mogli korzystać ze wspólnych biletów. Od dzisiaj w granicach Warszawy pasażerowie mogą jeździć pociągami także z biletami trzydniowymi i tygodniowymi.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23704,69805452,69805452,Prasa_komunikacja_zbiorowa_w_Warszawie_i_okolice.html


Temat: Plany kolejowe Mazowsza
Patrząc na mapę (1:200000) i plan miasta wydaje się rozsądne
poprowadzenie tramwaju do Raszyna (ale nie dalej). SKM do Łomianek
(a raczej kawałek za Łomianki) – może i tak. Moim zdaniem to kwestia
ekonomiczna – czy tory, pociągi SKM, będą optymalnie wykorzystane?
WKD do Janek? Może raczej rejon Nadarzyna? Miałoby to sens gdyby
tramwaj był w Raszynie, wtedy odległość do komunikacji szynowej z
Janek byłaby znośna i mogłaby być wykonywana przez autobusy.
Patrząc na mapę widać, że sensownego połączenia szynowego brakuje w
rejonie Marek oraz Radzymina (jazda przez Tłuszcz lub Legionowo jest
jakby dookoła).

Jednakże moim zdaniem zamiast snuć coraz to nowe plany budowy nowych
linii, należałoby wykorzystać to, co już jest. Kiedy wreszcie
wspólny bilet zostanie wprowadzony raz na zawsze rozwiązaniem
systemowym a nie jakimś prowizorycznym? Wspólny bilet na stałe to
podstawa, punkt wyjścia. Na 'już' można podnieść poziom
bezpieczeństwa w pociągach (jeśli trzeba to niech każdym składem
jeździ ochrona – przynajmniej w pierwszym okresie), rozsądny i
realny rozkład jazdy (co komu po tym gdy rozkład sobie a pociągi
sobie). Następnie cała infrastruktura (a więc inwestycje): stacje
(minimum odświeżenie; przy każdej stacji kolejowej na peryferiach
powinien być parking dla samochodów i rowerów na początek może być
prowizoryczny, szutrowy, z cieciem w budce), autobusowe linie
dowozowe do stacji (może być tak jak w Małopolsce – wykorzystanie
busików tyle, że teraz coś takiego blokowane jest przez koncesje,
zezwolenia itp.), remont torów (zwiększenie średniej prędkości) i
wymiana taboru.

Na 'już' potrzeba uruchomić SKM (w praktyce czy będzie to SKM czy KM
nie ma to znaczenia, należy otworzyć rynek całkowicie i jeśli
znajdzie się prywatna firma chcąca wozić ludzi to czemu nie – tak
jak ZTM wpuszcza prywatnych przewoźników na linie autobusowe) do
Piaseczna, Konstancina (tu problem własności torów i braku
elektryfikacji linii), Legionowa, Otwocka, Pruszkowa, Wołomina itd.
Linie kolejowe powinny być traktowane tak jak metro i to również w
komunikacji wewnątrz warszawskiej.
Oczywiście na razie jest jeden wielki syf, ale cel stawiany przed
koleją, to standard metra. Do tego należy dochodzić stopniowo –
najpierw uruchomić SYSTEM, a później, gdy już wszystko będzie
działało robić remonty kapitalne 'na wysoki połysk' i rozbudowywać
sieć.
WKD w tym systemie jest tak oczywiste, że chyba nie trzeba pisać.

Chore pomysły dublowania linii kolejowych tramwajowymi i odwrotnie
biorą się stąd, że za rozwój sieci komunikacji szynowej każda
instytucja (województwo, TW, Metro) odpowiada indywidualnie za swój
dział i w ogóle nie jakby nie zauważają istnienia czegoś obok nich.
Dlatego powinna powstać taka 'czapa' (choć jestem przeciwnikiem
biurokracji), która będzie planowała rozwój komunikacji szynowej
jako całości, jako jednego, wzajemnie uzupełniającego się systemu.
Być może należy wydzielić z TW pion zajmujący się planowaniem i
inwestycjami (TW powinny być jak MZA). Podobnie z Metrem.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23704,67549178,67549178,Plany_kolejowe_Mazowsza.html


Temat: trasa przez Ursynów
Nie można rozpatrywać POW jako pojedynczej trasy.

My cały czas piszemy o systemie obwodnic w Warszawie i okolicach.
Obecnie na ten system składają się:
- Obwodnica pozamiejska dla tir przechodząca drogami krajowymi nr 50 i 62 przez
takie miejscowości, jak Sochaczew, Grójec, Góra Kalwaria, Mińsk Mazowiecki,
Wyszków.
- Planowana mała obwodnica pozamiejska - która połączy Piaseczno, Konstancin,
Józefów, Sulejówek, Wołomin,Legionowo, Łomianki, Ożarów i Brwinów. Powstanie
ona z istniejących już odcinków dróg (zostaną one unowocześnione) uzupełnionych
w niektórych miejscach o nowe arterie, np. Paszkowiankę - trasę, która
pobiegnie od "gierkówki" koło Nadarzyna do autostrady A-2 obok Pruszkowa.
- Planowana obwodnica miejska ekspresowa - POW, WOW, Trasa AK. Inwestycja
finansowana w całości ze środków budżetu państwa.
- Obwodnica Etapowa Centrum - Trasa Prymasa Tysiąclecia, Jerozolimskie
(ewentualnie Trasa NS), Łopuszańska, Marynarska, Rzymowskiego, Trasa
siekierkowska, Żołnierska. Będąca w zasadzie ciągirm ulic klasy GP.
- Obwodnica śródmieścia - Trasa Ł, Obwodnica praska, Most Gdański, Okopowa.

Do tego dochodza nowe wylotu na Gdańsk (Trasa S7 - Bemowo-Łomianki), Trasa S7S8
(Salomea-Wolica) - inwestycje GDDKiA.
Trasa Mostu Północnego - inwestycja miejska
Trasa Olszynki Grochowskiej - inwestycja miejska

www.siskom.waw.pl/obwodnice.htm
Jakie korzyści z takiego rozkładu tras w Warszawie? to chyba oczywiste.

Konkretnie jak wpłynie POW na odciążenie sąsiednich skrzyzowań i tras?
Wszystko zalezy o jaki ruch chodzi, w jakich kierunkach i dokąd.

1. Obecnie ursynowiak jadący w kierunku Poznania MUSI przejechac tak: Puławska,
Rzymowskiego, Marynarska, Łopuszańska, Al. Jerozolimskie, Rondo Zesłańców,
Prymasa Tysiąclecia, Wolska, Połczyńska.
Są tacy, co na Poznan wyjeżdżają z Ursynowa ulica Baletową przez Dawidy i
bardzo se ten wyjazd chwalą (zupełnie odwrotnie, niż mieszkańcy Dawid).
- czyli odciążone zostaną te własnie ulice plus Baletowa.

2. Ursynowiak jadący na Bemowo: trasa podobna, jak wyżej, z tym, że dalej
trzeba jechać Prymasa i zjechać albo w Górczewską, albo w Obozową, albo w
Powązkowską.
Po zbudowaniu systemu obwodnic trasa przejazdu będzie wyglądała tak:
POW, Trasa NS. Ewentualnie POW, Trasa AK

3. Ursynowiak jadący na Bielany lub na Gdańska. Obecny przejazd - Dolinka
Służewiecka, Wisłostrada.
Z wykorzystaniem obwodnic: POW, Trasa NS, Trasa Bemowo-Łomianki (S7)
ewentualnie POW, Trasa AK, Trasa Bemowo Łomianki

4. Ursynowiak jadacy do Krakowa, Janek. Obecnie: Puławska i dalej albo przez
Piaseczno, albo Baletową (sic!), albo Marynarską.
Potem POW i Trasa salomea-Wolica.

5. Ursynowiak jadący do Pruszkowa. Obecnie: Puławska, Marynarska, łopuszańska,
Al. Jerozolimskie.
Potem: POW

6. Na Tarchomin. Teraz: Dolinka, Wisłostrada. Potem: POW, NS, S7, Trasa Mostu
Północnego. Albo POW, WOW, Trasa AK

7. Na Białystok: Teraz: sam nie wiem, chyba znów Wisłostrada i Most Grota.
Potem POW, WOW.

8. Na Mińsk Mazowiecki. Teraz: Dolinka, Trasa Siekierkowska, Marsa, Płowiecka.
Potem: POW

9. Do Otwocka. Teraz:Dolinka,Siekierkowska, Wał Miedz.?
Potem: POW i Wał.

Ile w sumie ulic w Warszawie się obluzuje? Ile skrzyżowań. Najbardziej Puławska
i Dolinka Służewiecka. Jeśli chodzi tylko i wyłącznie o ruch pojazdów z i do
Ursynowa.

A teraz niech ktoś usunie POW z mapy i opisze powyższe trasy, które i ja
opisałem.




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,643,22905629,22905629,trasa_przez_Ursynow.html